Pages

Yang tak tergantikan.


Telah dipanggil Tuhan, Pradhikta Arya 10 Juni 2012
Hanang,
Keluarga besar Sulistyo.
sahabat kami, Delayota 2013, XI IPA 5

Dearest Hanang,
Rasanya cepet banget kamu dipanggil Tuhan,
Rasanya baru kemaren kamu ngerjain temen-temen sekelas,
Nyoel-nyoel leher belakangku terus sembunyi -_-
Yah, kamu memang yang paling-paling jailnya, isengnya, ga bisa diemnya di kelas
Dan lagi, memori-memori yang ditinggalkan, video-video inspirasional, kaos kelas yang bikin kita merapat. Itu semua dari Hanang.
Dari kamu,
yang ga akan pernah tergantikan, Nang.
Meski waktu datang dan berlalu, kamu pasti terukir di hati kami semua...
Tapi rasanya terlalu egois kalo kami merasa kehilangan,
Sementara kami yakin kalo kamu bahagia di sana sama Tuhan.
Aku cuma bisa berdoa sama Tuhan,
supaya keluarga kamu dan orang-orang terdekatmu dikuatkan,
merelakan supaya kamu benar-benar mendapat kebahagiaan sesungguhnya di sana
Hanang kami tak pernah hilang :)

God does Exist.

Well, guys. This has a thought provoking message no matter how you believe.
Though, this contains some wrong fact (in Christian), but at least take the analogy. That how clever are you are you deep you think, there must be a reason to relieve the big fact, to believe God because God does exist.

The university professor challenged his students with this question. 
Did God create everything that exists?
A student bravely replied yes, he did!
God created everything?" The professor asked.
Yes, sir the student replied.
The professor answered, If God created everything, then God created evil since evil exists, and according to the principal that our works define who we are then God is evil.
The student became quiet before such an answer.
The professor was quite pleased with himself and boasted to the students that he had proven once more that the Christian faith was a myth.
Another student raised his hand and said, Can I ask you a question professor? 
Of course replied the professor
The student stood up and asked Professor, does cold exist?
Others students snickered at the young man's question. 
What kind of question is this? Of course it exists. Have you never been cold?
The young man replied In fact sir, cold does not exist. 
According to the laws of physics, what we consider cold is in reality the absence of heat. Anything is able to be studied as long as it transmits energy (heat). Absolute Zero is the total absence of heat, but cold does not exist. What we have done is create a term to describe how we feel if we don't have body heat or we are not hot.
The student continued. Professor, does darkness exist?
The professor responded Of course it does
The student replied Once again you are wrong sir. Darkness does not exist either. Darkness is in reality the absence of light. Light we can study, but not darkness. In fact we can use Newton's prism to break white light into many colors and study the various wavelengths of each color. You cannot measure darkness. A simple ray of light can break into a world of darkness and illuminate it. How can you know how dark a certain space is? You measure the amount of light present. Isn't this correct? Darkness is a term used by man to describe what happens when there is no light present.
Finally the young man asked the professor Sir, does evil exist?
Now uncertain, the professor responded Of course as I have already said. We see it every day. It is in the daily example of man's inhumanity to man. It is in the multitude of crime and violence everywhere in the world. These manifestations are nothing else but evil.
To this the student replied Evil does not exist sir, or at least it does not exist unto itself. Evil is simply the absence of God. It is just like darkness and cold, a word that man has created to describe the absence of God. God did not create evil. Evil is not like faith, or love, that exist just as does light and heat. Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart. It's like the cold that comes when there is no heat or the darkness that comes when there is no light.
The professor sat down.

The young mans name Albert Einstein

As I told you, this contain some facts which I dont know, it's reliable or not. 

17

17 never been so cliche for everyone. 
Mungkin waktu itu tepat jam 00.00 
Gatau juga, secara gue lagi ketiduran gara-gara mabok ngapalin biologi
*Yep, ultah gue selalu ZONK karena bertepatan musim Ujian Kenaikan Kelas*
Pintu gue diketok. Diem, gakada bunyi apa-apa
Gue masih belum melek tuh ceritanya,
Ya kaya gimana biasanya lo bangun tidur lah....
Tapi guenya udah cukup sadar, kalo ada bunyi rempong depan pintu gue
Mama lalu nongol deh, bilang "Bel, ini ada kue"
......................................... #kemudianhening
Oke. Terus? Hahaha I swear that was the most awkwardest moment in my life!
Itu bener-bener yang diem lama banget
Gatau deh berapa lama,
Tapi yang pasti, muka gue pas itu udah super cengo
Bingung mau ngatur mukenya gimana
Well, harus diakui kalo nyokap emang bukan tipe orang yang bisa kasi surprize stuff
tapi, tetep kaget sih nyokap gue kaga pernah begini soalnya
hening yang superlama tadi itu pun akhirnya selesai
setelah kakak gue bilang,
"Ah, mama itu gabisa ngasi suprise. Diem dulu ini lilinnya belum dinyalain"
detik-detik selanjutnya is nothing more special. Ya gitu... surprise seperti biasanya
But what make it special is...
Sewaktu kami bertiga doa bareng,
Doa yang mama sampaikan, bikin aku sadar banyak hal
Dari kata-kata Mama yang menyusut sampe akhirnya nangis,
Aku ga bisa ngerasain sesuatu selain luapan ucap syukur mama
Air mata itu terharu liat aku yang udah 17 tahun
Ya mamaku itu....
Mama terhebat di dunia!
Mamaku yang single parent besarin aku 17 tahun
aku sendiri saksinya, beratnya masalah 
dengan semua problema 
yang seharusnya dihadapi, dengan suami
belum lagi aku yang ga tau diri, aku yang nakal, 
Mamaku...
jangan nangis lagi ya...
Doain aku selalu,
Aku lagi dalam perjalanan bikin Mama bangga.
Aku korbanin semua masaku demi Mama
Karena mama pantes dapetin itu semua.
You deserved the best :")

Total Pageviews

Subscribe me


Copyright © 2012 ThisTemplate by :Urangkurai.Powered by Blogger.Please upgrade to a Modern Browser.